Kobiety decydują o podróżach

Kobiety decydują o podróżach

Organizacja zagranicznej podróży czy wakacyjnego wyjazdu w coraz większej mierze zależy od kobiet. Decydują one już nie tylko o wyborze destynacji czy hotelu, ale także o sposobie dotarcia na lotnisko i terminie rezerwacji miejsca parkingowego dla samochodu.

Kobiety coraz częściej zajmują się organizacją zagranicznego wyjazdu, decydując już nie tylko o wyborze kraju, regionu czy konkretnego hotelu, ale także o tak pozornie prozaicznych rzeczach jak rezerwacja miejsca parkingowego przy lotnisku. Wpisuje się to w trendy od dawna panujące na Zachodzie, gdzie coraz lepiej wykształcone i bardziej mobilne kobiety podejmują większość decyzji podróżniczych, zarówno w przypadku wyjazdów rodzinnych, jak i we dwoje ze swoim partnerem.

- To właśnie kobiety weryfikują biura podróży i podejmują ostateczną decyzję – gdzie i z którym biurem polecą. Badania pokazują, że sprawy dotyczące parkowania samochodu są częściej podejmowane przez kobiety. Ta zależność rośnie względem wieku kobiet. Im są młodsze, tym częściej podejmują takie decyzje za mężczyzn. – mówi Piotr Macierzyński, Prezes START Parking.

Polacy chętnie wyjeżdżają na zagraniczne wakacje, nawet tylko na kilka dni. Jak wynika z sondażu CBOS, w 2014 roku zwiększyła się liczba wyjeżdżających za granicę w celach wypoczynkowych lub turystycznych. Największą popularnością cieszą się obecnie kraje europejskie – Niemcy, Chorwacja, Czechy, Hiszpania, Węgry, Włochy, Wielka Brytania. Wyjeżdżający poza Stary Kontynent turyści najchętniej udają się do Turcji.

- Kobiety myślą o wielu płaszczyznach. Jedną z takich płaszczyzn jest bezpieczeństwo. Kobiety wybierają takie kraje, w których ich rodziny będą bezpieczne. To właśnie one ostatecznie decydują o parkingu. Najczęściej wybierają taki, który dostarcza większe bezpieczeństwo dla ich dzieci, na przykład wyposażenie w dziecięce foteliki. – mówi Piotr Macierzyński.

Internet stał się ważnym narzędziem w planowaniu podróży, umożliwiając poszukiwanie informacji oraz zamawianie pełnej gamy usług turystycznych. Coraz częściej służy też do kompleksowego zakupu usług, włącznie z rezerwacją i płatnością. Widać wyraźnie, że za zmianą pokoleniową idą zmiany w podejściu płci do nowych technologii.

- Wcześniej to mężczyźni dominowali w obcowaniu z Internetem. Teraz tę rolę przejmują kobiety. Jednak mimo iż kobiety częściej interesują się szczegółami oferty, to i tak ostatecznie zlecają rezerwację mężczyznom. – dodaje Piotr Macierzyński

Źródło: Portal Newsrm.TV

fot. Pixabay

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany