Otyłość brzuszna: ukryty zabójca!

Otyłość brzuszna: ukryty zabójca!

Płaski brzuch – dla kobiet to ideał piękna, dla lekarzy – czynnik zdrowia. Tłuszcz na brzuchu jest nie tylko niemiły dla oka, ale przede wszystkim niezdrowy. Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że otyłość brzuszna jest najgroźniejszym typem otyłości!

W ostatnich latach lawinowo rośnie liczba osób, których obwód talii przekracza zalecane przez lekarzy 80 cm. Przesiedliśmy się do samochodów, a prace domowe ułatwiają nam sprytne urządzenia. Przybywaniu dodatkowych kilogramów sprzyjają przetworzone produkty i nieregularne jedzenie. Gdy dodamy do tego spowolnienie metabolizmu na skutek szalejących podczas menopauzy hormonów, staniemy się łatwym celem dla odkładającego się tłuszczyku!

Otyłość brzuszna jest groźna dla zdrowia

Lekarze biją na alarm, kiedy obwód talii u kobiet przekracza 88 cm. Zanim tkanka tłuszczowa zacznie być widoczna na brzuchu, najpierw odkłada się na organach wewnętrznych. Działa jak hormon i zwiększa ryzyko chorób układu krążenia oraz cukrzycy. Lekarze wiążą ją z nadciśnieniem oraz chorobami układu sercowo-naczyniowego, takimi jak zawał serca czy udar mózgu. Zlokalizowana w na brzuchu tkanka tłuszczowa obciąża kręgosłup, stając się przyczyną wad postawy i bólu kręgosłupa.

Mrs.Sporty otyłość brzusznaJak walczyć z otyłością brzuszną?

Droga do płaskiego brzucha prowadzi przez zmianę nawyków żywieniowych i trening. Podczas ćwiczeń wspomagających metabolizm mięśnie pobierają potrzebną im energię z tkanki tłuszczowej. Metabolizm tłuszczu przyspiesza, jeżeli podczas ćwiczeń utrzymujemy tętno na poziomie 60-70% maksymalnego tętna. „Poza tym Panie powinny pamiętać o treningu na mięśnie brzucha – zaleca Anna Wawrocka, manager w sieci klubów sportowych dla kobiet Mrs.Sporty. – Wówczas nie tylko spalą tłuszcz, ale także sprawią, że ich sylwetka będzie smuklejsza. Panie powinny także sporo uwagi poświęcić kwestiom odżywiania.”

10 rad dzięki którym Twój brzuch poczuje się lepiej:

1. PIJ WODĘ
Szklanka ciepłej niegazowanej wody przed każdym posiłkiem podkręci metabolizm i sprawi, że zjesz mniej.
2. PO BIAŁKO SIĘGAJ WIECZOREM
Jedzenie bogate w białko działa niczym budulec dla mięśni i zapewnia dobrą regenerację podczas snu.
3. ZRÓB SOBIE PRZERWĘ
Nie bój się przerw między posiłkami – kilkugodzinny post odciąży układ pokarmowy, a Twoje ciało stanie się lżejsze.
4. LICZ KROKI
Dla podkręcenia metabolizmu i lepszego samo¬poczucia przejdź dziennie minimum 10 tysięcy kroków.
5. LICZY SIĘ POSTAWA
Dobra postawa zapewnia zrównoważone napięcie mięśni brzucha i pleców.
6. ROZCIĄGAJ SIĘ
Rozciągaj okolice bioder i pośladki po każdym tre¬ningu w Mrs.Sporty – w ten sposób zmniejszysz napięcie w dolnym odcinku kręgosłupa zmniejszając ból w tej okolicy.
7. PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE
Nieprawidłowa dieta może być przyczyną wzdęć i uczucia ciężkości w brzuchu.
8. STAWIAJ NA NATURALNOŚĆ
Sięgaj po naturalne produkty. Nie jedz wysokoprzetworzonych i gotowych dań.
9. ZAPOMNIJ O ALKOHOLU
Spowalnia metabolizm i zawiera mnóstwo „pustych” kalorii. Dodatkowo alkohol podnosi poziom toksyn w organizmie zaburzając metabolizm.
10. ŚPIJ NA ZDROWIE!
Hormony wydzielane przez organizm na skutek stresu wpływają na tycie. Szkodliwe działanie kortyzolu zniwelujesz dzięki 7-9 godzinom snu w nocy.

Wejdź na www.mrssporty.pl i dowiedz się więcej!Mrs.Sporty_otyłość brzuszna

CATEGORIES
TAGS
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )