Seniorzy na zakupach w sieci

Seniorzy na zakupach w sieci

Coraz silniejszą grupę użytkowników sklepów online stanowią internauci powyżej 50. roku życia. Seniorzy na zakupach w sieci najchętniej kupują odzież i dodatki, kosmetyki i perfumy, a także książki, płyty i filmy.

Centrum Badania Opinii Społecznej podaje, że połowie Polaków zdarzyło się robić zakupy przez internet (51%), a jednej czwartej (24%) – sprzedawać coś w ten sposób. Najwięcej kupujących regularnie online jest wśród użytkowników w wieku 35–44 lata (63%). W grupie wiekowej 55-64 lata odsetek kupujących w sieci wynosi 27%, a wśród użytkowników mających ponad 65 lat jest to 29%.

Według raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2018” osoby w wieku 50+ najchętniej kupują w internecie odzież i dodatki, kosmetyki i perfumy oraz książki, płyty, filmy, czym zresztą nie odbiegają od innych użytkowników sieci. Co istotne, seniorzy deklarują, że w przyszłości zamierzają kupować również meble i artykuły do wystroju wnętrz, a także odzież sportową i podróże.

Seniorzy na zakupach w sieci – na co zwracają uwagę?

Gemius podaje, że decydującym czynnikiem, który wpływa na wybór konkretnego serwisu internetowego przez osoby w wieku 50+ są dostępne dane firmy, takie jak adres, NIP czy telefon kontaktowy. Natomiast zaufania do sklepu najstarsi użytkownicy internetu nabierają na podstawie opinii o sklepie, możliwej opcji płatności przy odbiorze czy jasnej i czytelnej informacji dotyczącej zwrotu lub reklamacji zakupionego towaru.

– Dla ludzi w wieku 50 lat i starszych poczucie bezpieczeństwa wciąż pozostaje jednym z kluczowych czynników przy wyborze odpowiedniego sklepu internetowego, dlatego tak istotne jest dla nich zbadanie wiarygodności sprzedawcy oraz upewnienie się, że w sytuacji, gdy towar nie spełni ich oczekiwań, bez trudu będą go mogli wymienić lub zwrócić. Zewnętrzne certyfikaty bezpieczeństwa oferujące gwarancję zwrotu pieniędzy w razie problemów z zamówieniem zwiększają wiarygodność sklepu i sprawiają, że e-zakupy są nie tylko wygodne, ale i bezpieczne – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.


Trusted Shops to europejska firma oferująca kompleksowe rozwiązania budujące zaufanie do zakupów w sieci. Audyt ekspercki, któremu poddawani są sprzedawcy internetowi, uwzględnia szczegółowe kryteria, takie jak wypłacalność, przejrzystość cen, obsługa klienta oraz ochrona danych.

CATEGORIES
TAGS
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus (0 )