Wieczorne objadanie się jest niebezpieczne

Wieczorne objadanie się jest niebezpieczne

Obowiązkowe jedzenie śniadania, regularne posiłki i unikanie wieczornego podjadania to podstawowe zasady na utrzymanie optymalnej diety. Aby nasz organizm pracował prawidłowo musimy również jeść więcej owoców i warzyw, kasz, ryb oraz ograniczyć czerwone mięso. – podpowiada Elżbieta Lange, psychodietetyk, coach zdrowia.

- Zapominamy o jedzeniu śniadań. Są one bardzo ważne. To jest podstawowy posiłek w ciągu dnia, który zapewnia nam dużo energii. Nasz mózg lepiej pracuje, mamy lepszą pamięć, koncentrację, jesteśmy bardziej wydajni w pracy, poziom cukru jest stabilny, nie ma takich wahań nastroju. – mówi newsrm.tv Elżbieta Lange, psychodietetyk, coach zdrowia.

Wieczorne objadanie się jest bardzo niebezpieczne, gdyż może przyczynić się do powstania nadciśnienia tętniczego, cukrzycy typu 2, a także nadwagi i otyłości. Należy pamiętać, że nasz metabolizm w nocy jest znacznie wolniejszy niż w ciągu dnia. Istotne jest więc regularne spożywanie posiłków.

Oczywiście to nie jest tak, że musimy jeść pięć pełnych posiłków. Czasami takim posiłkiem może być jabłko czy inni owoc, jakaś przekąska lub zdrowa kanapka. Musimy planować i zabezpieczać się na wypadek sytuacji, gdy wiemy, że mamy długie zebranie i nie zjemy. – dodaje Elżbieta Lange

Ekspertka podkreśla, że nadal jemy za mało warzyw i owoców. Zaleca również spożywanie kasz, które są bardzo zdrowe oraz idealne w okresie jesienno-zimowym ze względu na właściwości rozgrzewające. Kasze bowiem to węglowodany złożone, które dają nam energię na większą część dnia. Kolejną grupą produktów, które spożywamy w zbyt małych ilościach, są ryby. Powinniśmy je spożywać co najmniej 2 razy w tygodniu, ponieważ stanowią źródło zdrowego białka oraz kwasów omega 3 i omega 6, które odżywiają nasz mózg. Zalecanym sposobem przygotowania potraw jest ich duszenie i gotowanie na parze.

Źródło: Newsrm.TV
fot. Pixabay

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany