Zakaz jedzenia po 18-stej jest mitem?

Zakaz jedzenia po 18-stej jest mitem?

Zakaz jedzenia kolacji po 18-stej jest mitem. Zapominanie o ostatnim posiłku jest błędem. Kluczowa kwestia dotyczy pory kolacji. To, o której ją spożywamy, zależy od naszego trybu życia. Każda osoba prowadzi indywidualny tryb życia i każda o innej godzinie będzie jadała posiłki. Główną zasadą kolacji jest to, że należy ją zjeść na około 2-3 godziny przed snem. To w zupełności wystarczy, żeby organizm poradził sobie ze strawieniem posiłku. 

Co jeść na kolację? 

- Na talerzu powinny znaleźć się przede wszystkim warzywa – gotowane lub surowe. Dobrym rozwiązaniem jest również zupa krem lub ryba. Podstawą kolacji jest pełnowartościowe białko: nabiał, jajka, ryby oraz węglowodany np. warzywa. Zdrowa kolacja powinna być lekkostrawna i niezbyt obfita, a przede wszystkim prawidłowo skomponowana. Pamiętajmy, ciężkostrawne i tłuste potrawy nie są wskazane. – mówi Joanna Jarosz, dietetyk kliniczny.

Jeśli zjemy kolację np. ok. godziny 18, a będziemy aktywni do późnych godzin nocnych, wówczas odczujemy brak energii, ogarnie nas senność i zmęczenie. Jedząc kolacje należy zwracać uwagę nie tylko na porę, ale też ilości w jakich pochłaniamy posiłek. Obfite wieczorne obżarstwo może zaowocować dodatkowymi kilogramami.

Zdrowa kolacja powinna być lekkostrawna i niezbyt obfita, a przede wszystkim prawidłowo skomponowana, jak każdy posiłek. Podstawą kolacji jest pełnowartościowe białko: nabiał, jajka, ryby oraz węglowodany, np. warzywa. Jeśli chcemy zjeść kolację „na ciepło”, postarajmy się, aby była ona duszona lub gotowana, nigdy smażona na tłuszczu.

Źródło: Portal Newsrm.TV

fot. Pixabay

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany