Zdrowe śniadanie przed porannym treningiem

Zdrowe śniadanie przed porannym treningiem

Wysiłek fizyczny rozbudza nasz metabolizm. Ale pamiętajmy, że tylko odpowiednie podejście do treningu zagwarantuje nam sukces. Trening na czczo może wpłynąć na naszą niekorzyść, dlaczego? Ponieważ spalamy mięśnie, a nie tłuszcz! Dlatego śniadanie to podstawa! Spójrzmy zatem jak powinny wyglądać poranne posiłki.

Po pierwsze śniadanie!

Większość uważa, że najlepiej zacząć trening bez pierwszego posiłku! Takie myślenie to wielki błąd! Mogłoby się wydawać, że rano, kiedy się budzimy i poziom naszego glikogenu w mięśniach jest bardzo niski, pojawia się okazja efektywnego spalenia tkanki tłuszczowej. To nie jest takie oczywiste jak może się wydawać. Podczas treningu musimy najpierw wypalić nadmiar węglowodanów ze struktury mięśni. Zajmuje nam to ok. 20 minut (trening aerobowy). Później wydalamy wodę i dopiero na końcu spalamy tkankę tłuszczową. Trenowanie na czczo jest niebezpieczne, bo może doprowadzić do katabolizmu mięśni – a jeśli do tego dojdzie – niestety spowalnia nasz metabolizm. Gdy będziemy trenować bez śniadania – możemy zapomnieć o odchudzaniu.

Dlatego polecam lekki posiłek przed wyruszeniem na trening. Najlepiej zjedźcie łatwo przyswajalne śniadanie. Po śniadaniu pół godziny przerwy i dopiero wtedy – do dzieła!

Po drugie – pora na trening!

Pora dnia ma niezwykle istotny wpływ na jakość treningu. Dlatego, aby poznać najlepszy czas na ćwiczenia fizyczne, należy przyjrzeć się jak pracują nasze hormony. Czas treningu determinowany jest przez poziom adrenaliny. Z pozoru mogłoby się nam wydawać, że czas, kiedy mamy najwyższy poziom adrenaliny to najlepszy moment na ćwiczenia. Ale wysoki poziom tego hormonu sprawia, że minimalizuje się efektywność tzw. procesu naprawczego, organizmu i regeneracji.

Godziny najlepsze do ćwiczeń: ok. godz. 11.00, po obiedzie – ok. 14.00 oraz godziny między 16.00 a 19.00.

Trening w połączeniu z programem żywieniowym to podstawa sukcesu w odchudzaniu. Odpowiednie połączenie diety i treningów umożliwia uzyskanie stałych zmian metabolicznych, dzięki aktywności włókien mięśniowych i zwiększonemu spalaniu tkanki tłuszczowej zarówno w trakcie wysiłku, jak również po jego zakończeniu.

Po trzecie pomysł na zdrowe śniadanie!

Omijamy śniadanie nie tylko dlatego, że nie mamy na nie czasu, ponieważ nie mamy na nie pomysłu. Na dobry start posiłek, którego podstawą są jajka – to najlepsze co możemy dać naszemu organizmowi. Produkt ten zawiera cenne dla zdrowia proteiny oraz aminokwasy, których człowiek nie jest w stanie sam wyprodukować, a które świetnie wpływają na funkcjonowanie naszego ciała i umysłu. Tak, właśnie umysłu, ponieważ oprócz szeregu właściwości jak niska zawartość kaloryczna czy odpowiedni poziom węglowodanów jaja mają w sobie lecytynę. W prostym przełożeniu wpływają na naszą zdolność zapamiętywania, opanowania (redukuje ona kortyzol – hormon odpowiedzialny za stres) czy koncentracji. Ta ostatnia jest niezwykle istotna przy treningu.

Źródło: Portal Newsrm.TV

fot. Pixabay

Starszy artykuł

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany