Jaki wybrać idealny krem do twarzy?

Jaki wybrać idealny krem do twarzy?

Można kierować się zapachem, wyglądem opakowania, czytać skład lub testować różne produkty. Wybór odpowiedniego kremu nie zawsze jest prosty. Powód? Różne typy urody i cery potrzebują innej pielęgnacji. Jest jednak kilka zasad, o których warto pamiętać wybierając kosmetyk. Jaki zatem dobrać odpowiedni krem oraz czym się kierować przy jego zakupie? podpowie – dr hab n med Aleksandra Lesiak, dermatolog i ekspert marki Garnier. 

Po pierwsze powinnyśmy używać dwóch kremów: jeden na noc drugi na dzień.  Oczywiście ten pierwszy w swoim składzie powinien mieć filtry. Jakie?

– Musimy skórze pozwolić się bronić przed tym co wpływa na nas cały dzień. Bardzo ważne jest to, żeby w kremie na dzień był zawarty filtr przeciwsłoneczny. Jeżeli chodzi o parametry filtru, czy to jest 15, 20 to już nie ma takiego wielkiego znaczenia. To są podobne parametry protekcji. – wyjaśnia dr hab n med Aleksandra Lesiak.

Ważne jest, aby krem na dzień mógł niwelować niedoskonałości skóry. Niektóre z dostępnych na rynku kosmetyków mają w swoim składzie pigmenty, które rozświetlają skórę i wyrównują jej koloryt. Natomiast w porze nocnej musimy wybierać takie kremy, które przede wszystkim skórę nawilżą i odżywią. Kolejny krok to wybór odpowiedniego produktu do typu cery.

– Błędem jest brak nawilżania skóry tłustej. To mit, że tłusta cera sama się nawilży. To nie o to chodzi. Krem nawilżający będzie powodował, że zmniejszy się nam utrata wody. Skóra będzie się mniej wysuszała i przez to też paradoksalnie będzie produkowała mniej łoju, który w tej skórze tłustej jest takim problemem. W zależności od tego czy mamy cerę tłustą, suchą, czy ze zmarszczkami, trzeba wybrać taki produkt, by jego opis na etykietce był adekwatny do naszej skóry. – dodaje dr hab n med Aleksandra Lesiak.

źródło: Portal Newsrm. TV

fot. Pixabay

Kategorie
Udostępnij

Zapisz się do newslettera Gazety Senior!

To proste, aby otrzymywać nasz Newsletter, wypełnij trzy pola poniżej i kliknij „Zapisz mnie do Newslettera”. Usługa jest bezpłatna.