Kultowe auta PRL – jakie były i dlaczego wciąż budzą nostalgię za dawnymi czasami

Kultowe auta PRL – jakie były i dlaczego wciąż budzą nostalgię za dawnymi czasami

PRL to okres w historii Polski, który jednym kojarzy się pozytywnie i z nostalgią wspominają dawne czasy, a inni wolą nie wracać do tamtych chwil już nigdy więcej. Na szczęście tych, którzy pozytywnie i z przymrużeniem oka patrzą na czasy Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej jest całkiem sporo. Wśród nich znajdują się również zagorzali fani motoryzacji, którzy oddaliby wszystko, aby znów móc się przejechać kultowymi autami PRL. Te auta były nie do pobicia! Jak na tamte czasy były spełnieniem marzeń i miały wszystko czego kierowca mógł tylko zapragnąć. Nawet dziś, wielu fanów motoryzacji z nostalgią wzdycha na myśl o kultowych autach PRL. Dowiedz się jakie modele aut były popularne w Polsce w latach funkcjonowania PRL i sprawdź, co zrobić, aby przywołać na nowo magię wspomnień związaną z kultowymi autami PRL.

Czym były kultowe auta PRL?

Legend motoryzacyjnych PRL-u było naprawdę wiele. Do dziś dnia, wielu fanów motoryzacji z nostalgią wraca we wspomnieniach do aut takich jak Syrenka, maluch, polonez czy Warszawa. Dzięki wyjątkowej kolekcji Kultowe Auta PRL masz okazję ożywić wspomnienia dzięki elegancko wydanym zeszytom kolekcjonerskim z unikatowymi modelami aut osobowych z czasów PRL. Niektóre z tych samochodów, tak jak kultowy Fiat 125p były prawdziwymi obiektami pożądania milionów Polaków.

Młodsi być może nie wiedzą, że po II wojnie światowej polską motoryzację trzeba było budować niemal od zera. Dodatkowym utrudnieniem stały się polityczno-ekonomiczne realia państwa komunistycznego. Mimo to w ciągu kilku następnych dekad w polskiej motoryzacji działo się dużo i ciekawie, na co dowodem są właśnie kultowe auta PRL. 

Zdecydowanie najpopularniejszym modelem kultowych aut PRL był Mały Fiat, czyli 126p. Polski Fiat 126p był następcą włoskiego Fiata 500. Różniła go m.in. pojemność silnika, która w Maluchu wynosiła 594ccm. Moc maksymalna tego potwora to aż 23KM osiągane przy 4800 obrotów na minutę. Auto miało podwójną premierę ponieważ jednocześnie pokazano go na salonie samochodowym w Turynie, oraz na Placu Defilad w Warszawie 9 listopada 1972 roku. Rok później natomiast, dokładnie 6 czerwca 1973 roku, pierwszy Fiat 126p zjechał z taśmy fabryki produkcyjnej w Bielsku-Białej. 15 października 1981 wyprodukowano w Polsce Fiata 126p numer 1.000.000, a 12 lat później polskich Fiatów było już 3 miliony. Co ciekawe na polski rynek trafiło tyle Maluchów, co 125p, Polonezów, Syren, Warszaw i Mikrusów razem zebranych do kupy. Było to zatem również zdecydowanie najpopularniejsze kultowe auto PRL.

Tęsknisz za motoryzacją czasów PRL? Chcesz nie tylko dowiedzieć się o tym, jakie były kultowe auta PRL, ale marzy Ci się, by posiadać je na własność? Żaden problem! Dzięki wyjątkowej kolekcji Kultowe Auta PRL, dostępnej na stronie Kiosku Ruchu: https://kiosk.ruch.com.pl/t/kategorie/gadzety/modele/kultowe-auta, masz niepowtarzalną okazję zebrać wszystkie zabytkowe modele. Dotknij i poczuj nawet najmniejsze detale tych wyjątkowych pojazdów z czasów PRL. Wróć na chwilę do tamtych czasów. Zobacz jak łatwo zamówisz kolekcję Kultowe Auta PRL z wygodną i szybką dostawą do domu. Zamów już teraz i ciesz się chwilami nostalgii. To prawdziwa gratka dla każdego fana motoryzacji!

Artykuł sponsorowany

Redakcja
CATEGORIES
Share This

Zapisz się do newslettera Gazety Senior!

To proste, aby otrzymywać nasz Newsletter, wypełnij trzy pola poniżej i kliknij „Zapisz mnie do Newslettera”. Usługa jest bezpłatna.


This will close in 0 seconds