Uwaga seniorzy! Kolejny sposób oszustów na wyłudzenie pieniędzy. Urząd Komunikacji Elektronicznej ostrzega przed nową metodą oszukiwania abonentów. Urzędnicy apelują, by nie oddzwaniać na nieznane numery, które zaczynają się od cyfr 243 i 225. Są to numery z Republiki Konga i Wybrzeża Kości Słoniowej. Jeśli oddzwonimy na ten numer, nasz rachunek może wzrosnąć nawet o kilkaset złotych!
Telefon dzwoni krótko, połączenie zostaje szybko zerwane. Na ekranie widać jedynie informację o nieodebranym połączeniu. Wszystko po to, by abonent miał wrażenie, ze nie zdążył odebrać połączenia i oddzwonił. Po otrzymaniu wysokiego rachunku, pierwsze kroki trzeba skierować do operatorów komórkowych.
Nowa metoda oszustów przez operatorów nazywana jest „nadużyciem telekomunikacyjnym”. Sieci zalecają klientom, by nie oddzwaniali na numer, który może budzić wątpliwości. Ostatecznością może być też blokada połączeń międzynarodowych.
Tekst: Miłosz Sałaciński
fot. fotolia
Redakcja Gazety Senior to zespół, który wraz z redaktor naczelną serwisu troszczy się, aby dostarczać czytelnikom seniorom dedykowanych treści oraz ważnych z punktu widzenia osób starszych informacji. Dbamy, aby materiały publikowane w serwisie GazetaSenior.pl napisane były przystępnym językiem i zaprezentowane w przyjaznej seniorom formie np. bez rozpraszających reklam w postaci wyskakujących okien.
Donosimy o najnowszych rozwiązaniach społecznych, ekonomicznych, zdrowotnych kierowanych do osób starszych. Informujemy o aktualnej sytuacji seniorów w Polsce. Sporo piszemy o zdrowiu seniorów i profilaktyce zdrowotnej. Obalamy mity dotyczące osób starszych. Edukujemy seniorów, korzystając z wiedzy i wskazówek ekspertów w danej dziedzinie.
Redakcja Gazety Senior to zespół, który wraz z redaktor naczelną serwisu troszczy się, aby dostarczać czytelnikom seniorom dedykowanych treści oraz ważnych z punktu widzenia osób starszych informacji. Dbamy, aby materiały publikowane w serwisie GazetaSenior.pl napisane były przystępnym językiem i zaprezentowane w przyjaznej seniorom formie np. bez rozpraszających reklam w postaci wyskakujących okien.
Donosimy o najnowszych rozwiązaniach społecznych, ekonomicznych, zdrowotnych kierowanych do osób starszych. Informujemy o aktualnej sytuacji seniorów w Polsce. Sporo piszemy o zdrowiu seniorów i profilaktyce zdrowotnej. Obalamy mity dotyczące osób starszych. Edukujemy seniorów, korzystając z wiedzy i wskazówek ekspertów w danej dziedzinie.