Obsługa klienta seniora w realu. Praktyczne wskazówki.

Rozważasz dostosowanie przestrzeni sklepu lub salonu do potrzeb starszych klientów, którzy stali się coraz częstszymi gośćmi. Nie wiesz, od czego zacząć? Poczucie bezpieczeństwa i komfortu w miejscu obsługi klienta decyduje, czy senior jest zainteresowany skorzystaniem z oferty. Jak dostosować miejsce obsługi klienta do potrzeb seniora? Kilka praktycznych porad poniżej.

Zapraszamy już od 5.30…
Zapewnij miejsce do siedzenia dla oczekujących i tych, którzy potrzebują przysiąść na chwilę, aby odpocząć. Najlepsze są klasyczne, wygodne krzesła z podłokietnikami – ułatwiają wstawanie. Nie daj się namówić na hokery lub designerskie poduchy na podłodze. Zaproś seniorów w godzinach dla nich optymalnych, między 11:00 a 17:00, a nie bladym świtem lub późnym wieczorem. Godzi się seniorowi zaoferować szklankę wody, nie tylko w upalne dni, ale przez cały rok. Suchość w ustach to objaw towarzyszący starości.
A może jak za starych dobrych lat?
Warto zadbać o czytelne oznakowanie, dobre oświetlenie, lokalizację na parterze albo windę, brak progów i antypoślizgową podłogę. Postaw na przytulny klimat, unikaj nawiązywania do PRL-u.
Open space?
Otwarte przestrzenie nie gwarantują atmosfery intymności, szczególnie ważnej w przypadku usług wrażliwych, np. finansowych czy zdrowotnych. Dla seniorów, którzy mają problem ze słuchem, są realną przeszkodą w komunikacji. Dlatego staraj się zaproponować miejsce wolne od hałasu. W czasie oczekiwania może pobrzmiewać np. Radio Pogoda – hit wśród seniorów.
Toaleta tylko dla personelu
Ważny jest także łatwy dostęp do toalety przystosowanej do osób z niepełnosprawnościami. Logicznym rozwiązaniem wydaje się jedna toaleta z udogodnieniami, która może służyć wszystkim.
Do oceny miejsca obsługi klienta warto zaangażować samych seniorów albo skorzystać z kombinezonu, w którym można się czuć i poruszać jak osoba starsza.

Artykuł opracowany przez Redakcję Gazety Senior.
Wskazówki pochodzą z magazynu Marketer+, na którego łamach wiedzą dot. silver marketingu dzielą się ekspertki MediaSenior, Linda Matus i Ilona Zakowicz.

Rest after shopping

 

Źródło: artykułu pt. „Obsługa klienta w punkcie sprzedaży i przez telefon” Silver Marketing po polsku, część II, Marketer+ wrzesień-październik 2016 r.).

Foto: Fotolia

Redakcja
CATEGORIES
Share This

Zapisz się do newslettera Gazety Senior!

To proste, aby otrzymywać nasz Newsletter, wypełnij trzy pola poniżej i kliknij „Zapisz mnie do Newslettera”. Usługa jest bezpłatna.


This will close in 0 seconds

Zamów prenumeratę!


This will close in 0 seconds