
Oni naciągają seniorów na usługi medyczne
Spis Treści
Rośnie liczba firm, które – pod pretekstem bezpłatnych badań – naciągają seniorów na podpisywanie umów o świadczenie usług medycznych. Ostrzegamy przed kolejnymi spółkami, które stosują nieuczciwe praktyki.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi obecnie postępowanie przeciwko kilku spółkom, które ukrywają się pod różnymi nazwami. Warto uważać na MedicalM2 (inna nazwa Centrum Medyczne Rehabilitacji i Fizjoterapii), NMedical (działający również pod marką NovuMedical), czy Centrum Medyczne św. Franciszka, ponieważ oni naciągają seniorów na usługi medyczne.
– Seniorzy coraz częściej otrzymują zaproszenia na rzekomo „bezpłatne” badania, które w rzeczywistości są pokazem handlowym. Firmy chcą wykorzystać to, że nie można odstępować od umów o usługi medyczne zawarte na pokazach. Interpretują ten przepis na swoją korzyść. Zapominają jednak, że to wyłączenie dotyczy usług zdrowotnych, które są wykonywane przez osoby z fachową wiedzą medyczną, a nie pracowników marketingu – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Uwaga na nowe wcielenie Centrum Medycznego św. Franciszka
O nieuczciwych praktykach spółki informowaliśmy w artykule UOKiK ostrzega seniorów przed Centrum Medycznym św. Franciszka (KLIKNIJ, aby otworzyć artykuł). Ostrzegaliśmy również o nowym wcieleniu spółki w artykule Uwaga na Mazowieckie Centrum Medyczne (KLIKNIJ, aby otworzyć artykuł). Teraz prosimy o wzmożoną czujność na terenie Wrocławia, gdyż działa tu kolejna odsłona tej samej spółki – tym razem pod nazwą Dolnośląski Instytut Zdrowia. O sprawie redakcję poinformował czytelnik – Pan Romuald. Doniesienia potwierdza Malwina Buszko z UOKiK, komentująca działania spółki dla serwisu wiadomosci.wp.pl.
– Postępowanie wyjaśniające w sprawie rozpoczęliśmy w marcu po dwóch skargach od konsumentów. Obecnie zebraliśmy ponad 30 skarg na CMSF, które działa także jako Mazowieckie Centrum Medyczne i Dolnośląski Instytut Zdrowia. Konsumenci skarżą się, że zostali wprowadzeni w błąd. Wielu z nich nie wiedziało, że celem spotkania jest sprzedaż usług medycznych. Wątpią także w rzetelność przeprowadzanych w trakcie pokazów badań oraz przedstawianej w ich wyniku diagnozy stanu zdrowia. Skarżą się również, że przedstawiciele spółki wywierali na nich presję w celu szybkiego zawarcia umowy, twierdząc np. że pakiety w promocyjnej cenie zaraz się skończą – mówi wp.pl Malwina Buszko z UOKiK.
Gdzie szukać pomocy?
Jest coraz więcej firm, które naciągają seniorów na usługi medyczne, dlatego warto zachować wzmożoną ostrożność, a w przypadku podpisania budzącej wątpliwość umowy – szukać pomocy. Bezpłatną pomoc można uzyskać w oddziałach Federacji Konsumentów oraz u rzecznika konsumentów. Można też zadzwonić na infolinię konsumencką (801 440 220 i 22 290 89 16) lub wysłać e-mail na adres: porady@dlakonsumentow.pl.
- Światowy Dzień Choroby Alzheimera – 21 września - 21 września, 2021
- 10 faktów o chorobie Alzheimera - 21 września, 2021
- Grillowe menu – zdrowo i smacznie - 30 kwietnia, 2021