Seniorzy na zakupach w sieci

Seniorzy na zakupach w sieci

Coraz silniejszą grupę użytkowników sklepów online stanowią internauci powyżej 50. roku życia. Seniorzy na zakupach w sieci najchętniej kupują odzież i dodatki, kosmetyki i perfumy, a także książki, płyty i filmy.

Centrum Badania Opinii Społecznej podaje, że połowie Polaków zdarzyło się robić zakupy przez internet (51%), a jednej czwartej (24%) – sprzedawać coś w ten sposób. Najwięcej kupujących regularnie online jest wśród użytkowników w wieku 35–44 lata (63%). W grupie wiekowej 55-64 lata odsetek kupujących w sieci wynosi 27%, a wśród użytkowników mających ponad 65 lat jest to 29%.

Według raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2018” osoby w wieku 50+ najchętniej kupują w internecie odzież i dodatki, kosmetyki i perfumy oraz książki, płyty, filmy, czym zresztą nie odbiegają od innych użytkowników sieci. Co istotne, seniorzy deklarują, że w przyszłości zamierzają kupować również meble i artykuły do wystroju wnętrz, a także odzież sportową i podróże.

Seniorzy na zakupach w sieci – na co zwracają uwagę?

Gemius podaje, że decydującym czynnikiem, który wpływa na wybór konkretnego serwisu internetowego przez osoby w wieku 50+ są dostępne dane firmy, takie jak adres, NIP czy telefon kontaktowy. Natomiast zaufania do sklepu najstarsi użytkownicy internetu nabierają na podstawie opinii o sklepie, możliwej opcji płatności przy odbiorze czy jasnej i czytelnej informacji dotyczącej zwrotu lub reklamacji zakupionego towaru.

– Dla ludzi w wieku 50 lat i starszych poczucie bezpieczeństwa wciąż pozostaje jednym z kluczowych czynników przy wyborze odpowiedniego sklepu internetowego, dlatego tak istotne jest dla nich zbadanie wiarygodności sprzedawcy oraz upewnienie się, że w sytuacji, gdy towar nie spełni ich oczekiwań, bez trudu będą go mogli wymienić lub zwrócić. Zewnętrzne certyfikaty bezpieczeństwa oferujące gwarancję zwrotu pieniędzy w razie problemów z zamówieniem zwiększają wiarygodność sklepu i sprawiają, że e-zakupy są nie tylko wygodne, ale i bezpieczne – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.


Trusted Shops to europejska firma oferująca kompleksowe rozwiązania budujące zaufanie do zakupów w sieci. Audyt ekspercki, któremu poddawani są sprzedawcy internetowi, uwzględnia szczegółowe kryteria, takie jak wypłacalność, przejrzystość cen, obsługa klienta oraz ochrona danych.

Kategorie
Udostępnij

Zapisz się do newslettera Gazety Senior!

To proste, aby otrzymywać nasz Newsletter, wypełnij trzy pola poniżej i kliknij „Zapisz mnie do Newslettera”. Usługa jest bezpłatna.