
Wybór okularów – komu ufają Polacy?
Spis Treści
Odpowiednie dopasowanie okularów jest kluczowe dla komfortowego widzenia i życia. Wybór okularów – komu ufamy? Przedstawiamy wyniki najnowszego raportu „Polak z wadą wzroku”.
Według raportu „Polak z wadą wzroku”, zrealizowanego na zlecenie Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej, aż 13% respondentów nie jest zadowolonych ze swojej ostatniej wizyty w salonie optycznym sieciowej marki. Aż 41% niezadowolonych osób jako powód podało nieodpowiednie zaopiekowanie się klientem, a 36% – niedopasowanie okularów lub soczewek do wady wzroku.
– Wyniki badania jasno wskazują, że klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Z perspektywy osoby kupującej to aspekty, które wpływają na przyszłe decyzje konsumenckie dotyczące produktów optycznych i w pierwszej kolejności przyczynią się do ewentualnego powrotu w to samo miejsce. Powyższe elementy powinny być wyznacznikiem profesjonalizmu. Dobry optyk nie sprzedaje okularów, ale dobre widzenie. Odwiedzający go klienci powinni wymagać, aby każda wizyta była przeprowadzona indywidualnie, zawierała pogłębiony wywiad z klientem dotyczący wady wzorku oraz stylu życia. Tylko na jego bazie optyk może zaproponować najlepsze i spersonalizowane rozwiązanie, które będzie dla użytkownika komfortowe oraz bezpieczne. Sprzedanie komukolwiek produktu optycznego niedostosowanego do jego wady wzroku oraz potrzeb jest niedopuszczalne i świadczy nie tylko o braku profesjonalizmu, ale także odpowiedzialności – źle dobrana korekcja może pogłębić problemy z widzeniem – komentuje Luiza Polak, optyk i optometrysta oraz ekspert Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej.
Wybór okularów – komu ufamy?
Badanych zapytano także o poziom zaufania do placówek sieciowych marek optycznych (np. w centrach handlowych) oraz optyków-rzemieślników w prywatnych salonach. Niezależnym optykom zdecydowanie ufa 43% respondentów, raczej ufa – 40%, a tylko 6% badanych osób nie ma do nich zaufania. Dla porównania, w przypadku sieciowych marek zaufanie jest niższe, gdyż zdecydowanie ufa im 21% ankietowanych, raczej ufa – 40%, a brak zaufania wyraża 14% respondentów.
– W większości wypadków ufamy wybranym przez nas optykom, choć „rzemieślnikom” aż o 22 punkty procentowe bardziej. Taki wynik może być związany z wcześniejszymi doświadczeniami w salonach optycznych. Zawsze decydujmy się na wizyty u profesjonalistów, którzy proces doboru okularów czy soczewek przeprowadzą z nami z pełnym zaangażowaniem i troską o bezpieczeństwo naszych oczu. Najlepiej wybierać optyka związanego z instytucją potwierdzającą jego doświadczenie zawodowe i profesjonalizm (np. Cechem przynależącym do KRIO). Jednym z zadań takich instytucji jest weryfikowanie kwalifikacji i wymaganie udokumentowania doświadczenia zawodowego, a warunkiem dołączenia jest m.in. samodzielna, kilkuletnia praktyka w prowadzonym przez siebie salonie optycznym – doradza Luiza Polak.
Jak widzą Polacy po 55. roku życia? Po odpowiedź zapraszamy do artykułu Zaburzenia widzenia u seniorów.
- Światowy Dzień Choroby Alzheimera – 21 września - 21 września, 2021
- 10 faktów o chorobie Alzheimera - 21 września, 2021
- Grillowe menu – zdrowo i smacznie - 30 kwietnia, 2021