Aktywność Fizyczna Dla Seniora. Odkryj Platformę Ćwiczeń Dla Osób Starszych „Active Senior”.

Aktywność Fizyczna Dla Seniora. Odkryj Platformę Ćwiczeń Dla Osób Starszych „Active Senior”.

Każdy wie, że aktywność fizyczna korzystnie wpływa na zdrowie. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że aktywność fizyczna jest ważna niezależnie od wieku. Niestety, jak się okazuje, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, w miarę upływu lat maleje częstotliwość podejmowania aktywności fizycznej. Liczne schorzenia, choroby przewlekłe oraz… wiek są traktowane jako argumenty przemawiające za tym, aby rezygnować z ćwiczeń. Jest to powszechny błąd. Rozpoczęcie regularnej gimnastyki, nawet po 60. roku życia, może przynieść mnóstwo korzyści zdrowotnych, poprawić kondycję oraz skutecznie minimalizować różne bóle.

Materiał reklamowy Active Senior

Więcej aktualnych informacji znajdziesz na stronie głównej GazetaSenior.pl

Dlaczego warto być aktywnym fizycznie w późniejszym wieku?

Ruch jest wskazany dla każdego, nawet dla seniorów z chorobami przewlekłymi, pod warunkiem dostosowania ćwiczeń do konkretnej jednostki chorobowej. Najczęściej występującymi schorzeniami u osób starszych są choroby cywilizacyjne, takie jak miażdżyca, cukrzyca lub osteoporoza. W dużym stopniu ich występowanie zależy od prowadzonego stylu życia, a wprowadzenie kilku zmian może zmniejszyć ryzyko zachorowania lub spowolnić ich postęp. Dlatego tak ważne jest wprowadzenie profilaktyki poprzez dobre nawyki, tj. regularna aktywność fizyczna, zdrowa dieta oraz ograniczenie do minimum używek, takich jak papierosy czy alkohol. Proste zmiany: częstsze spacery czy drobne modyfikacje w diecie, w połączeniu z codzienną dawką skrojonych na miarę aktywności fizycznych, przyczynią się do poprawy zdrowia oraz zachowania sprawności fizycznej, jak i intelektualnej aż do późnego wieku.

Platforma treningowa „Active senior”

Treningi dla seniorów różnią się nieco od ćwiczeń proponowanych osobom w młodym wieku, dlatego warto skorzystać z planów treningowych, wskazówek, filmów i porad dostosowanych do wieku. Odpowiedzią na takie potrzeby jest nowo powstała platforma treningowa „Active Senior”. To miejsce, gdzie każda osoba powyżej 50. roku życia znajdzie zestawy ćwiczeń dostosowanych do jej możliwości i potrzeb.

Według rekomendacji WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) dotyczących aktywności fizycznej zaleca się, aby seniorzy dążyli do osiągnięcia tych samych celów co osoby dorosłe, czyli minimum 150 minut umiarkowanej aktywności fizycznej w ciągu tygodnia. To przekłada się na około 30 minut aktywności fizycznej dziennie przez 5 dni. Na platformie „„Active Senior”” dostępna jest bogata baza filmów, które zaspokoją wszelkie potrzeby seniorów.

Rozpoczęcie przygody z aktywnością fizyczną – praktyczne wskazówki dla seniorów

Jeśli jesteś osobą starszą i masz obawy przed aktywnością fizyczną lub chcesz dowiedzieć się, jakie ćwiczenia możesz bezpiecznie wykonywać, skontaktuj się ze swoim lekarzem. On stwierdzi, czy nie ma przeciwwskazań do wykonywania odpowiednio dobranych ćwiczeń. Następnie wyszukaj interesujące Cię treningi na platformie www.activesenior.app.

Jeśli zaczynasz przygodę z aktywnością fizyczną, pamiętaj o kilku ważnych kwestiach. Jeśli trenujesz w domu, zadbać o to, aby pokój, w którym ćwiczysz, był dobrze wywietrzony, a temperatura komfortowa. Pamiętaj o regularnym spożywaniu wody, zwłaszcza w ciepłe dni. Jeśli w trakcie ćwiczeń poczujesz duże zmęczenie lub zawroty głowy, usiądź, zrób sobie odpoczynek i weź kilka spokojnych wdechów.

Rozpoczęcie ćwiczeń powinno odbywać się stopniowo, bezpiecznie i kontrolowanie. Instrukcje, wskazówki, porady oraz odpowiednio dobrane ćwiczenia nagrane przez trenerów i fizjoterapeutów stanowią bezpieczną drogę do rozpoczęcia przygody ze sportem i zdrowym stylem życia.

Treningi dedykowane osobom starszym powinny zawierać ćwiczenia:

  • Odbudowujące siłę mięśniową,
  • Poprawiające cechy motoryczne, takie jak równowaga i gibkość,
  • Ćwiczenia rehabilitacyjne i fizjoterapeutyczne,
  • Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe,
  • Sprzyjające utrzymywaniu prawidłowej masy ciała, w tym ćwiczenia odchudzające,
  • Ćwiczenia koordynacyjne,
  • Ćwiczenia wytrzymałościowe,
  • W końcu ćwiczenia specjalistyczne, dedykowane danej jednostce chorobowej lub/i bólom czy dysfunkcjom określonych części ciała.

Ćwicz, gdziekolwiek chcesz z platformą „Active Senior”

Zaletą ćwiczeń oferowanych przez platformę „Active Senior” jest to, że możesz je wykonywać nie tylko w domu, ale również na spacerze, w parku czy w lesie. Jej wyjątkowość polega na tym, że jest dedykowana osobom po 50. roku życia, ale również młodszym, które nie miały wcześniej styczności z aktywnością fizyczną.

Propozycje treningów dostępne w aplikacji ActiveSenior to:

  • Ćwiczenia wzmacniające przy użyciu krzesła,
  • Ćwiczenia wykorzystujące sprzęt, takie jak hantelki, butelki z wodą, gumy oporowe, małe i duże piłki gimnastyczne, a także kij od szczotki i ręcznik,
  • Treningi taneczne, takie jak zumba, bachata, merengue, salsa i inne,
  • Treningi poprawiające wydolność tlenową, na przykład w formie tabaty,
  • Treningi rozciągające,
  • Treningi z fizjoterapeutą, dedykowane danym jednostkom bólowym,
  • Treningi mające na celu zwalczanie nietrzymania moczu oraz wzmacnianie mięśni dna miednicy,
  • Sesje medytacyjne oraz rozmowy z psychologiem,
  • Filmy motywacyjne,
  • Wskazówki i porady dotyczące dietetyki.

https://activesenior.app/filmy/

Przykładowe treningi dostępne na platformie „Active Senior”

Trening „Mocne barki”, dedykowany osobom z bólami barków i pleców, prowadzony przez fizjoterapeutę.

Trening „Mocne barki”, dedykowany osobom z bólami barków i pleców, prowadzony przez fizjoterapeutę.

Trening rozciągająco-wyciszający z użyciem dużej piłki gimnastycznej.

Trening rozciągająco-wyciszający z użyciem dużej piłki gimnastycznej.

Trening wzmacniający całe ciało przy użyciu krzesła.

Trening wzmacniający całe ciało przy użyciu krzesła.

Sesja medytacji po ciężkim dniu z psychologiem.

Sesja medytacji po ciężkim dniu z psychologiem.

Trening wzmacniający mięśnie dna miednicy w przypadku problemów z nietrzymaniem moczu, prowadzony przez fizjoterapeutkę uroginekologiczną.

Trening wzmacniający mięśnie dna miednicy w przypadku problemów z nietrzymaniem moczu, prowadzony przez fizjoterapeutkę uroginekologiczną.

dr Diana Dudziak

Koordynator projektu www.activesenior.app

Doktor nauk o kulturze fizycznej. Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, która od 18 lat prowadzi zajęcia ruchowe z osobami starszymi. Zachęcam do odwiedzenia platformy „Active Senior” i zapoznania się z dostępnymi treningami.


Jeżeli interesują Cię podobne informacje, zapisz się do Newslettera Gazety Senior  Zapisz się do Newslettera


 

CATEGORIES
Share This

Zapisz się do newslettera Gazety Senior!

To proste, aby otrzymywać nasz Newsletter, wypełnij trzy pola poniżej i kliknij „Zapisz mnie do Newslettera”. Usługa jest bezpłatna.


This will close in 0 seconds

Zamów prenumeratę!


This will close in 0 seconds