Kurza Góra: Wycieczka pełna wrażeń dla seniorów!

Odkryj Kurzętnik i zakochaj się w jego pięknie!  Planujesz jednodniową wycieczkę z grupą seniorów? Szukasz miejsca, które łączy w sobie malownicze widoki, bogatą historię i mnóstwo rozrywki? Kurzętnik to idealne miejsce dla Ciebie!

Nasza grupa seniorów z Ciechocinka wybrała się właśnie do Kurzętnika i nie żałujemy ani minuty spędzonej tam! Początkowo planowaliśmy spływ kajakami Drwęcą, ale gdy ujrzeliśmy imponującą wieżę widokową na Kurzej Górze, postanowiliśmy zmienić plany.

Materiał reklamowy Kurza Góra

Wieża widokowa – nie lada wyzwanie, ale warte zachodu!

Chociaż spływ kajakami wybrali tylko ci z nas, którzy nie mieli problemów ze stawami, dla reszty grupa czekała 35-metrowa wieża widokowa. Początkowo 2-kilometrowy spacer pod górę wydawał się wyzwaniem, ale łagodna trasa i ciekawe tablice informacyjne o historii tego miejsca sprawiły, że droga minęła w mgnieniu oka.

Wchodząc na wieżę, zbudowaną w całości z robinii akacjowej, podziwialiśmy jej konstrukcję i cieszyliśmy się z coraz piękniejszych widoków. Dla wielu z nas, pochodzących z rejonów Szczecina, Gorzowa i Koła, taka atrakcja była czymś zupełnie nowym.

Kurza Góra - wieża widokowa Kurzętnik

Wieża widokowa Kurza Góra

Kurzętnik – to nie tylko wieża!

Oprócz wieży widokowej, Kurzętnik oferuje wiele innych atrakcji. Zwiedziliśmy ruiny zamku krzyżackiego, a nawet mieliśmy okazję podziwiać sesję zdjęciową młodej pary na szczycie wieży. Nic dziwnego, że to miejsce tak chętnie wybierane jest na sesje ślubne – widoki zapierają dech w piersiach!

Chociaż nie mieliśmy okazji spotkać rycerzy, to słyszeliśmy, że pokazy rycerskie odbywają się tam często. Na pamiątkę z Kurzej Góry wróciliśmy z breloczkami z pingwinem – maskotką tego miejsca. Pamiętajcie, że na ścieżkę prowadzącą do wieży nie wpuszcza się zwierząt, a wózki dla osób z niepełnosprawnościami mogą wjechać na górę.

Kurza Góra - wieża widokowa Kurzętnik

Pokazy rycerskie w Kurzej Górze

Przydatne rady dla seniorów:

• Paniom odradzam szpilki, lepiej sprawdzą się buty na szerszym obcasie, a najlepiej wygodne obuwie sportowe.
  • Warto wziąć ze sobą sweter, nawet jeśli na dole jest ciepło, bo na górze wiatr potrafi dać się we znaki.
  • W upalne dni przyda się również nakrycie głowy i krem do opalania, bo cały czas idziemy w odkrytym terenie.

Kurzętnik to miejsce, które z pewnością zachwyci każdego seniora. Piękne widoki, bogata historia i mnóstwo atrakcji – to tylko część tego, co oferuje to wyjątkowe miejsce. Wybierz się tam i przekonaj się sam!

Kurza Góra - restauracja

Ośrodki Grupy Pingwina

Grupa Pingwina to aż 5 całorocznych świetnie przygotowanych miejsc rekreacyjnych. Miejsce ich lokalizacji to Beskidy oraz Mazury, a dokładnie:

• Słotwiny Arena Ski & Bike Park w Krynicy – Zdroju (Beskid Sądecki),
  • Skolnity Ski & Bike Park w Wiśle (Beskid Śląski),
  • Czarny Groń w Rzykach (Beskid Mały),
  • Kasina Ski & Bike Park w Kasinie Wielkiej (Beskid Wyspowy),
  • Kurza Góra Ski & Bike Park (Warmia i Mazury).

Każdy z tych miejsc to perfekcyjnie przygotowane atrakcje dla wszystkich. Rozbudowana oferta gastronomiczna, Bike Parki (Słotwiny Arena, Kasina, Skolnity i Kurza Góra), strefy zabaw dla dzieci (Czarny Groń – piękna Magiczna Osada, Kasina – Arena Młodego Rowerzysty, Skolnity – zagroda ze zwierzętami i największa w Europie siekiera oraz Kurza Góra i drewniana strefa zabaw dla dzieci wraz z torem tubingowym), Wieże widokowe (Krynica Zdrój i Kurza Góra), tężnie solankowe – zadaszone (Skolnity i Słotwiny Arena) i wiele innych atrakcji sprawią, że każda z rodzin, znajdzie tutaj coś, dla siebie.