Projektowanie reklam dla seniorów – jak widzi senior?

Projektowanie reklam dla seniorów, od ulotki po stronę internetową, wymaga dziś znajomości ograniczeń związanych z wiekiem i wrażliwości na te kwestie. Pokazujemy, jak widzi senior. Przydatne informacje dla grafików, kreatywnych i innych specjalistów biorących udział w projektowaniu materiałów reklamowych.

Bez okularów

Seniorzy nie noszą ze sobą okularów do czytania, nie przepadają za nimi. Zawsze trzeba zaznaczać, aby zabrali na spotkanie okulary do czytania, ponieważ będą musieli coś przeczytać, obejrzeć. Nasi czytelnicy często podkreślają, że „Gazetę Senior” można czytać bez okularów, w ich ocenie to ważna zaleta.

W czym problem?

Starczowzroczność, inaczej presbiopia, nie jest wadą wzroku, nie należy jej mylić z nadwzrocznością. Polega na stwardnieniu soczewki w oku związanej z wiekiem (soczewka u osób młodych jest elastyczna). Dodatkowo u każdego po 45. roku życia słabną mięśnie gałki ocznej, które odpowiadają za zmianę kształtu soczewki i ostre widzenie z bliska. Oddalenie przedmiotu początkowo trochę pomaga, ale w pewnym momencie ręka staje się „za krótka”. Aby dobrze widzieć, senior musi sięgnąć po okulary.

Wielkość czcionki

Zbyt mały rozmiar czcionki w materiałach drukowanych: ulotkach, folderach, ogłoszeniach w gazetach i magazynach, etykietach na opakowaniu itp. to problem, który kosztuje zbyt wiele. Senior często w ogóle nie widzi naszej oferty, nad którą tak pieczołowicie pracowaliśmy. Jeżeli chcemy promować nasz produkt wśród seniorów, tak opracuj materiał, aby docierał do odbiorcy bez względu na jego ograniczenia.

Na tym nie koniec

Soczewka w oku z wiekiem traci również przezroczystość i żółknie. Jakie są konsekwencje tych zmian? Takie jak na załączonym obrazku.

Projektowanie reklam dla seniorów

Teraz nie powinno już Cię dziwić, czemu seniorzy mają kłopoty z czytaniem w złym oświetleniu. Dlatego półmrok biura, restauracji, recepcji nie działa na twoją korzyść.

Więcej o tym, jak projektować reklamy dla seniorów, dowiesz się ze szkolenia: Ile możesz zyskać sięgając po 14 milionów klientów seniorów?
Poznaj skuteczne sposoby jak stworzyć, reklamować i sprzedawać ofertę seniorom.

Link do programu szkoleania

Redakcja
CATEGORIES
Share This

Zapisz się do newslettera Gazety Senior!

To proste, aby otrzymywać nasz Newsletter, wypełnij trzy pola poniżej i kliknij „Zapisz mnie do Newslettera”. Usługa jest bezpłatna.


This will close in 0 seconds