Storytelling, czyli stare dobre opowiadanie historii

Storytelling w reklamie i promocji kierowanej do seniorów – materiały z warsztatu dla wystawców targów Viva Seniorzy w Poznaniu (kwiecień 2016 r.)

Storytelling

 

 

Coraz trudniej przykuć uwagę klienta, czytelnika, nawet beneficjenta bezpłatnych działań. Dlaczego? Nasze umysły nie są przystosowane do odbioru takiej ilości danych, z którą dziś się spotykamy, tym bardziej umysł seniora. Za to opowiadanie i słuchanie historii wyssaliśmy z mlekiem matki, czy jak kto woli, kryją się w genach.
Nasi przodkowie przez wieki opowiadali historie przy ogniskach, dlatego jest to dla nas tak naturalne. Młodzież nie uwierzy, ale jeszcze całkiem niedawno tylko nieliczni posługiwali się słowem pisanym. Prorokowano nawet, że wynalezienie pisma zniszczy pamięć.

Storytelling – panaceum na zmęczenie faktami i liczbami

Zauważ jak łatwo nam posługiwać się plotką. Ktoś kiedyś powiedział, że plotka to taka historia, która nie odpowiada prawdzie, ale odpowiada na zapotrzebowanie. Coś w tym jest. W storytellingu nie chodzi o szerzenie plotek, ale o autentyczne, dobre, nośne historie, które seniorzy mogą sobie opowiadać. To panaceum na zmęczenie faktami i liczbami, lek na przesyt informacji.

Prezentujemy materiały „Storytelling w reklamie i promocji kierowanej do seniorów”, przygotowane na warsztat dla wystawców, który odbył się podczas targów Viva Seniorzy w Poznaniu w kwietniu 2016 r.

Link do prezentacji o Storytellingu

Kategorie
Tagi
Udostępnij