Teleopieka dla seniorów z Poznania oraz gmin Stęszew, Suchy Las, Kórnik, Buk, Kleszczewo, Dopiewo, Kostrzyn

Teleopieka dla seniorów z Poznania oraz gmin Stęszew, Suchy Las, Kórnik, Buk, Kleszczewo, Dopiewo, Kostrzyn

Teleopieka to usługa dająca możliwość całodobowego wezwania pomocy w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia oraz systematyczny kontakt z teleopiekunem w celu monitorowania stanu zdrowia i sytuacji osoby korzystającej. Zintegrowane Centrum Opieki i Teleopieki ogłasza nabór! Projektem objęci są seniorzy mieszkający samotnie lub sami przez większą część dnia, będący w trudnej sytuacji życiowej z powodu niesamodzielności lub niepełnosprawności. Projekt realizowany na terenie Poznania oraz gmin: Stęszew, Suchy Las, Kórnik, Buk, Kleszczewo, Dopiewo, Kostrzyn.

Teleopieka. Co zyskuje senior przystępując do projektu?

Uczestnik zostaje wyposażony w bransoletkę z guzikiem alarmowym oraz prosty w obsłudze głośnomówiący aparat telefoniczny. Dzięki temu zestawowi w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia (np. duszności, zawroty głowy, upadek) senior może prosty sposób skontaktować się z Teleasystentem, który podejmuje odpowiednie działania – np. wzywa służby ratunkowe, powiadamia sąsiada posiadającego klucze.
W trakcie wykonania połączenia przez guzik alarmowy (tak zwane „połączenie czerwone”) Teleasystentowi wyświetla się karta informacyjna o danym uczestniku. To rozwiązanie pozwala na przekazanie kluczowych informacji służbom medycznym (np. o przyjmowanych lekach, alergiach, możliwościach wejścia do budynku itp.). Te informacje ustala z seniorem Asystent, który kwalifikuje seniora do projektu i szkoli z obsługi sprzętu umożliwiającego wezwanie pomocy.
W ramach Teleopieki uczestnik może korzystać również z tak zwanych połączeń zielonych, czyli rozmów towarzyskich z Teleasystentem, np. jeśli doskwiera mu samotność lub potrzebuje dodatkowych informacji.
Ponadto raz w tygodniu Teleasystenci sami inicjują rozmowę z podopiecznym, aby sprawdzić jak się czuje i czy jego sytuacja nie uległa pogorszeniu.
Centrum Teleopieki działa 24 godziny na dobę, również w niedziele i święta.

Więcej niż teleopieka. Usługi domowe

Usługi domowe to wsparcie specjalistów z zespołu medycznego: lekarza geriatry, pielęgniarki, fizjoterapeuty i psychologa, a także możliwość uzyskania porady prawnej ze strony Rzecznika Praw Osób Starszych i/lub Niepełnosprawnych. Zakres usług ustalany jest z osobistym Asystentem na podstawie wywiadu i stworzonego Indywidualnego Planu Opieki i Wsparcia. Wszystkie usługi są realizowane w domu podopiecznego.
Ponadto istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia wolontariuszy, co jest szczególnie przydatne w przypadku osób samotnych, niewychodzących z domu. Wolontariat towarzyszący polega na systematycznych odwiedzinach i wspólnym spędzaniu czasu. Senior jest zawsze odwiedzany przez tego samego wolontariusza dzięki czemu mogą się lepiej poznać i nawiązać głębszą relację. Wspólne spędzanie czasu polegać może na rozmowie, czytaniu książek i prasy, dotrzymaniu towarzystwa, wspólnych aktywnościach (wyjścia na spacer, korzystanie z kultury), a także pomocy w drobnych sprawach życia codziennego. Wolontariusze w czasie spotkań z uczestnikami projektu mogą korzystać z tabletów z Internetem np. do treningów pamięci, gier słownych i innych aplikacji mających na celu aktywizowanie seniora/osobę niepełnosprawną oraz przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu.

Udział w projekcie jest bezpłatny.

Jak się zgłosić?

Zgłoszenia można dokonać telefonicznie od pon. do pt. w godz. 8.00-16.00
Nowe Miasto – Tel. 518 301 265, 518 301 215
Wilda – Tel. 518 301 525
Jeżyce – Tel. 518 301 932
Stare Miasto – Tel. 518 301 641
Grunwald – Tel. 518 301 796
lub składając pisemny wniosek o przydzielenie usługi teleopieki w swojej filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu.

Może cię zainteresować również:

Opaska ratująca życie dla łódzkich seniorów

Kategorie
Udostępnij