Obsługa klienta seniora przez telefon. Praktyczne wskazówki.
Spis Treści
Krótkie i celne wskazówki dot. srebrnego marketingu cieszą się największą popularnością, dlatego w nowym roku ich nie zabraknie. Dziś pierwsza dawka porad, jak skutecznie sięgnąć po klienta seniora.
Obecnie mamy do czynienia przede wszystkim z seniorem analogowym, preferującym tradycyjne kanały komunikacji. Dlatego punktem wyjścia do pozyskania klientów seniorów jest obsługa w punkcie sprzedaży i przez telefon.
Telefon to bardzo ważny kanał komunikacji z seniorami
W młodszych grupach do 59. roku życia już ponad 90% seniorów korzysta z telefonu komórkowego. Ale ze względu na powszechne problemy ze słuchem rozmowa telefoniczna to większe wyzwanie niż spotkanie w cztery oczy.
Jak zacząć?
Dobry przykład: dzwoniąc do Fundacji Mimo Wszystko usłyszysz witającą Cię znaną aktorkę Annę Dymną: „Dzień dobry, zaraz odbierzemy twój telefon”. Jeżeli proponujesz dzwoniącym gotowy komunikat, zapewnij łatwo dostępną możliwość odsłuchania go wielokrotnie, tyle razy, ile senior będzie potrzebował, aby go w pełni zrozumieć.
Okaż ludzką twarz
Zawsze oferuj szybką możliwość połączenia się z żywym człowiekiem. Uzbrój się w cierpliwość, rozmowy z seniorami są dłuższe.
Wskazówki pochodzą z magazynu Marketer+, na którego łamach wiedzą dot. silver marketingu dzielą się ekspertki MediaSenior, Linda Matus i Ilona Zakowicz.
Artykuł opracowany przez Redakcję Gazety Senior.
Źródło: artykułu pt. „Obsługa klienta w punkcie sprzedaży i przez telefon” Silver Marketing po polsku, część II, Marketer+ wrzesień-październik 2016 r.).
- Has. Kroniki wyobraźni: przegląd twórczości Wojciecha Jerzego Hasa [Kino Nowe Horyzonty] - 20 marca, 2025
- Notariusze dla seniorów: bezpłatne wykłady, które pomagają w podejmowaniu decyzji majątkowych - 11 marca, 2025
- Seria tajemniczych zabójstw seniorek w Warszawie [zatrzymania, zarzuty] - 26 lutego, 2025