Obsługa klienta seniora przez telefon. Praktyczne wskazówki.

Krótkie i celne wskazówki dot. srebrnego marketingu cieszą się największą popularnością, dlatego w nowym roku ich nie zabraknie. Dziś pierwsza dawka porad, jak skutecznie sięgnąć po klienta seniora.

Obecnie mamy do czynienia przede wszystkim z seniorem analogowym, preferującym tradycyjne kanały komunikacji. Dlatego punktem wyjścia do pozyskania klientów seniorów jest obsługa w punkcie sprzedaży i przez telefon.

Telefon to bardzo ważny kanał komunikacji z seniorami

W młodszych grupach do 59. roku życia już ponad 90% seniorów korzysta z telefonu komórkowego. Ale ze względu na powszechne problemy ze słuchem rozmowa telefoniczna to większe wyzwanie niż spotkanie w cztery oczy.

Jak zacząć?

Dobry przykład: dzwoniąc do Fundacji Mimo Wszystko usłyszysz witającą Cię znaną aktorkę Annę Dymną: „Dzień dobry, zaraz odbierzemy twój telefon”. Jeżeli proponujesz dzwoniącym gotowy komunikat, zapewnij łatwo dostępną możliwość odsłuchania go wielokrotnie, tyle razy, ile senior będzie potrzebował, aby go w pełni zrozumieć.

Okaż ludzką twarz

Zawsze oferuj szybką możliwość połączenia się z żywym człowiekiem. Uzbrój się w cierpliwość, rozmowy z seniorami są dłuższe.

Wskazówki pochodzą z magazynu Marketer+, na którego łamach wiedzą dot. silver marketingu dzielą się ekspertki MediaSenior, Linda Matus i Ilona Zakowicz.

Artykuł opracowany przez Redakcję Gazety Senior.

Talking on the phone

Źródło: artykułu pt. „Obsługa klienta w punkcie sprzedaży i przez telefon” Silver Marketing po polsku, część II, Marketer+ wrzesień-październik 2016 r.).

Redakcja
CATEGORIES
Share This

Zapisz się do newslettera Gazety Senior!

To proste, aby otrzymywać nasz Newsletter, wypełnij trzy pola poniżej i kliknij „Zapisz mnie do Newslettera”. Usługa jest bezpłatna.


This will close in 0 seconds

Zamów prenumeratę!


This will close in 0 seconds