Obsługa klienta seniora przez telefon. Praktyczne wskazówki.
Spis Treści
Krótkie i celne wskazówki dot. srebrnego marketingu cieszą się największą popularnością, dlatego w nowym roku ich nie zabraknie. Dziś pierwsza dawka porad, jak skutecznie sięgnąć po klienta seniora.
Obecnie mamy do czynienia przede wszystkim z seniorem analogowym, preferującym tradycyjne kanały komunikacji. Dlatego punktem wyjścia do pozyskania klientów seniorów jest obsługa w punkcie sprzedaży i przez telefon.
Telefon to bardzo ważny kanał komunikacji z seniorami
W młodszych grupach do 59. roku życia już ponad 90% seniorów korzysta z telefonu komórkowego. Ale ze względu na powszechne problemy ze słuchem rozmowa telefoniczna to większe wyzwanie niż spotkanie w cztery oczy.
Jak zacząć?
Dobry przykład: dzwoniąc do Fundacji Mimo Wszystko usłyszysz witającą Cię znaną aktorkę Annę Dymną: „Dzień dobry, zaraz odbierzemy twój telefon”. Jeżeli proponujesz dzwoniącym gotowy komunikat, zapewnij łatwo dostępną możliwość odsłuchania go wielokrotnie, tyle razy, ile senior będzie potrzebował, aby go w pełni zrozumieć.
Okaż ludzką twarz
Zawsze oferuj szybką możliwość połączenia się z żywym człowiekiem. Uzbrój się w cierpliwość, rozmowy z seniorami są dłuższe.
Wskazówki pochodzą z magazynu Marketer+, na którego łamach wiedzą dot. silver marketingu dzielą się ekspertki MediaSenior, Linda Matus i Ilona Zakowicz.
Artykuł opracowany przez Redakcję Gazety Senior.
Źródło: artykułu pt. „Obsługa klienta w punkcie sprzedaży i przez telefon” Silver Marketing po polsku, część II, Marketer+ wrzesień-październik 2016 r.).
- Jubileuszowa Inauguracja XV Wrocławskich Dni Seniora! [PLAN WYDARZEŃ] - 5 września, 2024
- Gazeta Senior” wrzesień 2024 [09/2024] Sprawdź, co w numerze! - 4 września, 2024
- Nowe SKRZYDŁA na Instagramie: silver-influencerzy inspirują i wyznaczają trendy - 27 sierpnia, 2024