100 pierwszych osób dostanie 70-procentowy rabat!
Ilu z Państwa zaczyna czytać ten artykuł z uwagi na jego tytuł? No właśnie – tak działają strategie promocyjne, które często są wabikiem na seniorów, a z promocją i uczciwością mają niewiele wspólnego.
Właśnie rusza kampania edukacyjno-informacyjna „Senior Znaczy Szacunek”, przygotowana przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej we współpracy z Ogólnopolską Federacją Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Jej główną ideą jest informowanie osób starszych o produktach i usługach oznaczonych Znakiem Jakości OK SENIOR – przystępnych, bezpiecznych, zrozumiałych i przystosowanych do ich potrzeb.
OK SENIOR
OK SENIOR jest przyznawany sprawdzonym produktom i usługom adresowanym osobom starszym. To pierwszy w Europie tego typu znak jakości, przydzielany według ściśle określonych merytorycznych wyznaczników, o który mogą ubiegać się zarówno największe przedsiębiorstwa, jak i mniejsze firmy. Pierwszym oficjalnym partnerem kampanii, promującym bezpieczne i zrozumiałe produkty dla seniorów, został Tauron.
Program certyfikacji ma pozwolić seniorom i ich rodzinom na szybką identyfikację tych ofert, które spełniają cztery kryteria – są bezpieczne, zrozumiałe (czytelne w odbiorze tak, by osoby starsze były świadome tego, co kupują), potrzebne (czyli odpowiadające rzeczywistym potrzebom, chroniące przed nadużyciami) oraz przystępne (dostępne na rynku bez ograniczeń, a przy tym z czytelnym przekazem ofertowym oraz zrozumiałym serwisem posprzedażowym).
Dla dużych i małych firm
O certyfikat mogą ubiegać się wszystkie firmy obecne na polskim rynku, które chcą oferować produkty i usługi dla seniorów – zarówno największe spółki z udziałem skarbu państwa, jak i najmniejsi przedsiębiorcy. Warunkiem jest przejście całego procesu merytorycznej weryfikacji, którego pierwszym elementem jest kilkustopniowy audyt. Jednym z etapów są np. symulowane wizyty czy rozmowy telefoniczne przeprowadzane przez „tajemniczych klientów”. Zbadane produkty czy usługi danego podmiotu podlegają ponownemu nadzorowi po upływie roku.
Wykłady dla seniorów
Istotnym elementem kampanii informacyjno-edukacyjnej i programu certyfikacji OK SENIOR będą wykłady skierowane do seniorów, prowadzone w ramach uniwersytetów trzeciego wieku. W pierwszym etapie, który rozpoczyna się już w październiku, planowanych jest ponad 20 takich wystąpień dla słuchaczy. W ramach kampanii odbywać się będą także lokalne fora seniorów na szczeblu gminnym lub powiatowym z udziałem m.in. lokalnych władz, rad seniorów, organizacji pozarządowych itp. Kolejnym elementem będą specjalne Paszporty OK Senior z najważniejszymi informacjami dotyczącymi m.in. zasad bezpieczeństwa, danych najważniejszych instytucji, w których można uzyskać pomoc czy nazw firm, których produkty i usługi uzyskały Znak Jakości OK Senior. Wśród seniorów mają być dystrybuowane również naklejki do umieszczenia po wewnętrznej stronie drzwi domu. Ich rolą będzie przypominanie o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i krokach postępowania w momencie odwiedzin przez nieznajome osoby.
Kampania informacyjno-edukacyjna potrwa do końca grudnia. W przyszłym roku planowana jest jej następna odsłona w ramach w ramach przyjaznych i bezpiecznych usług dostosowanych do potrzeb seniorów.
- „Gazeta Senior” listopad 2024 [11/2024] Sprawdź, co w numerze! - 30 października, 2024
- Targi Książki w Katowicach 8-10 listopada 2024. Wstęp wolny dla seniorów. - 25 października, 2024
- Forum Polityki Senioralnej w Poznaniu: wsparcie dla samorządów w obliczu starzenia się społeczeństwa - 14 października, 2024