Po rozmowę i wsparcie w czasie koronawirusa? Telefony zaufania dla seniora

Po rozmowę i wsparcie w czasie koronawirusa? Telefony zaufania dla seniora

Gdzie senior w czasie kwarantanny domowej może uzyskać wsparcie? Telefony zaufania to dziś rozwiązanie cieszące się dużym zainteresowaniem. Znajdziemy takie, gdzie porozmawiamy z życzliwą osobą, jak i takie gdzie dyżurują psychoterapeuci, psychologowie i psychiatrzy. Zebraliśmy kilka najważniejszych numerów telefonów zaufania.

UWAGA! Seniorze, jeżeli czytasz tę informację, oznacza to, że jesteś seniorem korzystającym sprawnie z nowych technologii. Gratulujemy Ci i cieszymy się, że czytasz Gazetę Senior. Pamiętaj jednak, że nie wszyscy seniorzy dotrą do wiadomości w sieci. Jeśli masz kartę i długopis przepisz te numery i przypnij je na tablicy ogłoszeń w twojej klatce, na osiedlu, przy sklepie, kościele itd. Dziękujemy! 

Telefon zaufania dla osób starszych 22 635 09 54

Telefon Zaufania dedykowany osobom starszym 22 635 09 54 prowadzony jest od lat przez stowarzyszenie mali bracia Ubogich  i jest szczególnie adresowany do seniorów samotnych, potrzebujących wsparcia psychologicznego. Dziś przede wszystkim ma przeciwdziałać konsekwencjom izolacji. Po drugiej stronie słuchawki na seniorów czekają doświadczeni psychologowie, którzy z uwagą i troską wysłuchają każdego. Partnerem merytorycznym Telefonu Zaufania są eksperci Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. W związku z trudną sytuacją w kraju zwiększono liczbę godzin dyżuru w Telefonie Zaufania. Telefon działa aktualnie od poniedziałku do piątku w godz. 17.00-20.00. Dla osób chcących wesprzeć nasz Telefon Zaufania podajemy numer konta: 13 1600 1462 1818 9539 9000 0001 (dopisek: TZ).

Całodobowe centrum wsparcia 800 70 22 22

W sytuacji kryzysu psychicznego przez całą dobę przez 7 dni w tygodniu można zadzwonić na bezpłatny telefon Itaki, pod którym dyżurują psychoterapeuci, psychologowie i psychiatrzy. Całodobowe Centrum Wsparcia dla Osób w Kryzysie Psychicznym prowadzi fundacja ITAKA 800 70 22 22. Specjaliści odpowiadają również na maile: porady@liniawsparcia.pl. W Centrum Wsparcia dla osób w kryzysie psychicznym dyżurują psychologowie gotowi do wysłuchania, zrozumienia i akceptacji. W wyznaczonych godzinach w Centrum pełnią dyżury także specjaliści: lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni. Informacja na temat dyżurów dostępna jest na stronie www.liniawsparcia.pl.

Halofon dla seniorów 739 903 452

Zachęcamy wszystkich seniorów potrzebujących wsparcia telefonicznego do kontaktu z seniorami, wolontariuszami Halofonu dyżurujących pod numer telefonu: 739 903 452, który działa od poniedziałku do piątku 12.00 – 17.00. Halofon to sieć wsparcia telefonicznego dla samotnych, niewychodzących z domu seniorów, którzy potrzebują rozmowy, podzielenia się przemyśleniami, oraz informacji. Obecnie wolontariusze Halofonu pracują we własnych domach, aby nie przyczyniać się do rozprzestrzeniania wirusa. Kto stoi za Halofonem? Wsparcia administracyjnego w realizacji projektu udziela Fundacja Subvenio w partnerstwie z Urzędem Miasta Łodzi. Projekt Halofon realizowany jest w ramach programu – “Seniorzy w Akcji” Towarzystwa Inicjatyw Twórczych “ę” z funduszy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

fot. AdobeStock

Może Cię zainteresować również: 

Psycholog online

Zakupy dla seniorów AKCJA w okresie walki z pandemią koronawirusa GRUDZIĄDZ, KRAKÓW, KOSZALIN, ŚWIDNICA, TARNÓW, SOPOT, BIAŁA PODLASKA STUDZIENICE, INOWROCŁAW, ŁÓDŹ, MYŚLENICE, RYBNIK,LEGNICA, BRZEŚĆ KUJAWSKI, WARSZAWA, BYDGOSZCZ, GMINA DŁUGOŁĘKA, POZNAŃ, WROCŁAW

Jak bezpiecznie robić zakupy w czasie pandemii? Jak postępować z żywnością? Czy chodzić do apteki?

Seniorze, zostań w domu! Oswajamy kwarantannę, chroniąc siebie, chronię innych!

Jak chronić seniora przed zakażeniem koronawirusami

Kategorie
Udostępnij