Tydzień seniora w CH Arkady Wrocławskie

Tydzień Seniora w Centrum Handlowym Arkady Wrocławskie był wielkim sukcesem. Stał się zarazem pobudką dla innych centrów handlowych, impulsem dla specjalistów, managerów ds. marketingu zarządzających działaniami promocyjno – reklamowymi w pasażach handlowych. Prezentujemy przegląd konkretnych rozwiązań marketingu 50+, które skutecznie ujęły serce i portfele wrocławskich seniorów.

Tydzień Seniora w CH Arkady Wrocławskie

Moim subiektywnym okiem

Gwiazdy. Właściwie dobrane znane twarze przyciągają i mobilizują seniorów. Na recital „Melodią wracasz do mnie” Tomasza Stockingera seniorki szykowały się jak na ważne święto, a Dj Wika zrobiła nie lada wrażenia na naszym reporterze Jerzym. Mogę tylko potwierdzić z perspektywy „Gazety Senior”, na okładce której od połowy 2015 r goszczą gwiazdy, że warto na nie postawić.

Promocje i rabaty. Zwróćcie uwagę, że Tydzień Seniora trwał od 18 do 23 stycznia, ale możliwość skorzystania z rabatu przedłużono do końca stycznia. To dobre rozwiązanie. Senior nie lubi być poganiany, chce mieć czas do namysłu. Ponadto tyle się działo, że rozłożenie sił było wskazane.

Czas. Kwestia odpowiedniego wyprzedzenia jest również bardzo istotna w przypadku zapraszania samych zainteresowanych do udziału w wydarzeniu. Warto założyć większy margines. Organizacje senioralne wolą spotkać się, omówić wszystko wspólnie i dopiero zdecydować. Pośpiech nie jest tu wskazany.

Ułatwienia. Sporym udogodnieniem okazało się również zorganizowanie punktu wydającego Wrocławską Kartę Seniora , którą obsługiwali seniorzy wolontariusze – znane wrocławianom „żółte koszulki”. Na stoisku udzielały się m.in Popowiczanki, o czym pisała na blogu stowarzyszenia Popowiczanie p. Krystyna.

Moda i uroda. Jako kobieta muszę podkreślić ważny element, pokaz mody 50+. To że lata lecą wcale nie oznacza, że seniorki rezygnują z dbania o siebie i chęci podobania się. To ważne, aby „odczarować” galerię i pokazać, że dojrzała kobieta także znajdzie tu coś ładnego i pasującego na jej sylwetkę.

Swoimi wrażeniami podzieliła się z nami Dorota Żmiejko, manager ds. Marketingu Arkady Wrocławskie S.A. Dzięki temu mogę zaprezentować więcej szczegółów i perspektywę organizatora.

Planując Tydzień Seniora w Arkadach Wrocławskich chcieliśmy zaktywizować seniorów i dać im możliwość, by miło spędzili czas, a przy okazji wyciągnęli z niego jak najwięcej korzyści. Mogę śmiało powiedzieć, że to nam się raczej udało. Świadczy o tym nie tylko bardzo duża liczba osób odwiedzających w tym czasie nasze Centrum i tłumy przed sceną, ale także pozytywne opinie, jakie cały czas docierają do nas od partnerów i samych uczestników wydarzenia. Utwierdza nas to w przekonaniu, że takie akcje są potrzebne i jest na nie duże zapotrzebowanie. Wbrew obiegowym opiniom dzisiejszy senior to aktywny i coraz bardziej świadomy konsument, który okres swojej starości postrzega jako czas realizacji marzeń i odkładanych na później planów. Poza tym, to obecnie najszybciej przyrastająca grupa wiekowa w Polsce i duża część populacji Wrocławia, która stanowi znaczący odsetek naszych klientów. Wyjście naprzeciw potrzebom seniorów jest więc jak najbardziej uzasadnione i z punktu widzenia marketingowego niezwykle konieczne. O tym nie możemy zapominać. Dlatego podczas „Tygodnia Seniora” przygotowaliśmy dużo różnorodnych działań, tak aby każdy znalazł coś interesującego.

Oczywiście, tworząc plan wydarzeń kierowaliśmy się tym, co seniorów interesuje, co może być im potrzebne itp. To bardzo ważne, by trafić w potrzeby i oczekiwania odbiorców akcji. Stąd zrodził się na przykład pomysł pokazu mody dla seniorów, pokazów kulinarnych, przeglądów chórów i kabaretów 50+, czy zawodów w brydża – ulubionej gry seniorów. Strzałem w dziesiątkę okazały się też nasze gwiazdy, DJ Wika i Tomasz Stockinger, których seniorzy wręcz uwielbiają. Dodatkowo w ramach akcji chcieliśmy, aby seniorzy skorzystali na tym również w sposób bardziej namacalny. Dlatego w wielu sklepach, restauracjach i punktach usługowych Arkad Wrocławskich, od 18 do 31 stycznia – po okazaniu Wrocławskiej Karty Seniora – można było liczyć na znaczne zniżki. Seniorzy bardzo to docenili, tym bardziej, że kartę mogli wyrobić na miejscu w Arkadach Wrocławskich w trakcie Tygodnia Seniora (w sumie wydano prawie 800 sztuk kart).

Dla sklepów, które włączyły się w akcję, takie działanie także okazało się bardzo korzystne, bo oferując atrakcyjne rabaty dla seniorów, zdobyli nowych i raczej wiernych klientów. Poza tym wizerunkowo bardzo pozytywnie skorzystały marki, których kolekcje mogliśmy oglądać podczas pokazu mody, gdzie modelami były właśnie osoby 50+. Prezentując swoją ofertę sklepy pokazały, że posiadają ciekawe kolekcje również dla trochę starszych klientów. To z pewnością wpłynęło na poprawę ich wizerunku w oczach seniorów. Pragnę podkreślić w tym miejscu ogromne zaangażowanie w akcję partnerów i marek obecnych w Arkadach Wrocławskich. Serdecznie dziękujemy za tę współpracę, w ramach której mogliśmy zaproponować naszym klientom aż tyle atrakcji.

Podsumowując można stwierdzić, że tymi działaniami bardzo otworzyliśmy CH Arkady Wrocławskie dla seniorów. Udowodniliśmy, że centrum handlowe może być i jest przyjazne także starszym osobom. Tu też mogą czuć się dobrze i korzystać z wielu atrakcji i promocji. W przyszłości planujemy organizować kolejne akcje skierowane do seniorów.

I jeszcze post scriptum dla czytelników spoza Wrocławia.

CH Arkady Wrocławskie zlokalizowane jest w ścisłym centrum Wrocławia. Na 3 poziomach galerii znajduje się 110 sklepów i punktów usługowych. Do dyspozycji klientów przygotowanych jest 1100 miejsc parkingowych. W Centrum znajduje się też nowoczesne centrum rekreacyjne „Fitness Academy” oraz 10-salowe kino Multikino. Największą atrakcją Centrum jest ogromne akwarium z rekinem i egzotycznymi rybami: 12 metrów wysokości, 8,5 metra długości, 3.5 metra szerokości oraz waga 200 ton – oto dane akwarium. Tydzień Seniora w CH Arkady Wrocławskie odbył się w dniach: 18-23.01.2016 r.

Tutaj: Link do strony internetowej Arkad Wrocławskich

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany